On Monday, July 23rd I went for the Arsenal Training Session. Big thank you to my cousin, Kak Nana for all the training passes. I brought my 'little soldiers' a.k.a my little brother and his friends. I met my two girlfriends, Bubu and Julia there, as well as my friends/ex-colleague, Affif, Afas and their friends. I memang minta training passes lebih sebab boleh bagi to my Arsenal friends but most likely semua busy kerja, or sebab puasa, ramai couldn't make it. I siap promote kat Twitter nak bagi free but sadly takda siapa layan. Or, in other words, it is hard to find the Gunners. Haha!
Best part was at the end of the training session, where the players threw away the caps to give away to their fans, both Affif and Afas got the caps thrown by Andre Santos! Untunglaahhh!! Padahal si Afas tu tak minat Arsenal pun. Gara-gara pass yang percuma ini datang memeriahkan dan dapat topi Arsenal? Tidak adil sungguh. Tsk tsk.
See the differences? The cap! See the cap!!
At the very first place I did not buy the tickets for the match the next day. Sebab takda geng, Julia pun tak pergi dan penat mencari tiket Red gate untuk sama dengan Farhana tapi tak jumpa. Kemudian, atas desakan dan ada orang nak sponsor separuh duit tiket so apa je lagi hehehe. Bought the RM108 ticket dan dapat sedikit discount lagi, syukur, maka I went for the Malaysia VS Arsenal match on the July 24th.
I tahu Arsenal akan menang but I wanted Harimau Malaya to play well, and my prediction was right. Malaysia 1 - Arsenal 2. The best part was remember last year, bila Malaysia kena belasah 4 - 0, kali ni gembira tak terkata bila first goal oleh Malaysia and I sendiri tengok goal tu depan mata, live. Perasaan tu puas betul I tell you. Goal pun goal yang cantik. So very proud and so very happy!
Warming up warming up!
The score board: full time
Berbaju Team Malaysia tu Affif. Berbaju Arsenal tu Imran
Adah call, maka kita bertemu di sana :)
Yang sedihnya tak dapat jumpa Farhana. Huwaa. Ini akan diganti dengan berbuka puasa bersama, ya?
Walaupun favourite player iaitu Robin Van Persie tidak dapat hadir dan mahu melangkah keluar Arsenal, kesedihan itu diganti dengan kedatangan favourite player dari Germany iaitu Lucas Podolski. Then sedih balik sebab Podolski pun tak datang. LOL!
Okay tu je kot. Gunners in my heart, tigers are my soul. Sekian dilaporkan. Hehee.










No comments:
Post a Comment