When it gets cold outside and you got nobody to love, you'll understand what I mean when I say there's no way we're gonna give up, and like a little girl cries in the face of a monster that lives in her dreams. Is there anyone out there cause it's getting harder and harder to breathe
Kegilaan terhadap kumpulan kugiran muzik Maroon 5 telah dipupuk sejak Tingkatan 3 lagi. Idaman sejak sekolah menengah juga untuk menonton persembahan band ini secara live di depan mata sendiri. Hati begitu teruja apabila mendengar band favourite ingin datang ke Malaysia pada tahun 2011. Misi saat itu hanyalah mahu mengumpul duit dan beli tiket tanpa fikir apa-apa lagi. Tapi malangnya keadaan tidak mengizinkan kerana, duit tidak ada. Eh silap, duit ada, tapi tidak cukup. Perasaan waktu tu hanya tuhan saja yang tahu, sedih itu menggila. Frustrated, in English. Sumpah, frustrated tahap infinity. Cita-cita waktu tu hanya mampu kata "satu hari nanti tak kira, kalaupun kat oversea, akan ku jejak juga, nanti bila kaya"
Pause.
Entah macam mana, pertengahan tahun ini, dapat berita dari Official Twitter Maroon 5 memberitahu bahawa mereka akan datang semula untuk Overexposed Tour pada bulan September. Macam biasa, tidak kira, tanam azam kumpul duit. Sebenarnya terima kasih sangat sebab kedatangan mereka selepas raya, membolehkan diri ini mengumpul koleksi duit raya. Dan syukur sangat sebab duit raya mencukupi untuk menampung kos tiket. The cheapest but still expensive, but whatever, hati ini nekad.
Obsesi terhadap band ini memang lain macam. Dari zaman kaset Songs About Jane, kumpul duit beli album It Won't Be Soon Before Long, hadiah hari jadi Hands All Over dari sahabat karib, Eira, dan album terbaru Overexposed yang wajib akan dibeli. Bukan kerana Adam Levine sahaja, tapi sebab muzik mereka yang memang best. Kalau ikutkan suara Adam tu takde lah se-power mana, tapi sebab muzik best best best. Band ini je yang semua lagu dalam semua album diketahui. Haaa hamek. Jadi pada hari kejadian, memang sing along all the way.
Panjangnya pendahuluan.
Dan pada 20 September, seiring dengan tarikh hari jadi yang ke 22 tahun 10 bulan, impian direalisasikan. Terima kasih Maroon 5, terima kasih sangat sebab datang kali kedua. Terima kasih Tuhan, sebab betul, Tuhan tu mendengar dan mengkabulkan doa. Terima kasihhhhh uuulalala.
Berdua itu lebih baik, jadi my best friend, Bubu and I we went to the concert together. Sebelum masuk stadium, kami ditemuduga oleh NTV7 uols. Teruja bukan main. Hewhew. Okay these are the pictures, and some are courtesy of Syazwanie Ghazali.
Beli tiket pun dah excited!
Before the concert. Thanks for the awesome night, B :*
The cheapest ticket, jadi gambar kurang jelas
Adam ni sexay and yummay sangat, sumpah tak tipu! :B
Tapi sedih sikit sebab diorang tak perform Never Gonna Leave This Bed. Kecewa, sebab favourite song and favourite video clip. Adam, it isn't perfect so I stay instead, I am never gonna leave this bed. Eh over pulak. For one and a half hour, their show was superbly awemazing (awesome + amazing) and worth our 200 bucks!! Next time diorang datang we promise we're gonna buy the rock zone tickets. Kalau takkan datang lagi, we'll come to you!
Sebelum dan selepas concert kami ditemukan jodoh bersama ehem ehem Adam Jimmy Shanley Levine! Hewhewhew. Menonton Maroon 5 bersama artis uols!
That's all I think. Masih dibayangi wajah sexay Adam lagi sebenarnya ni. Hehee. Dan disebabkan minat I dalam bidang Videography, I telah membikin video madley la konon ni. Enjoy the music, not the video. Hehehe, and excuse us for the excitement. Next harap-harap Adele and Coldplay akan datang pula. Til then, see you on the next concert! :D
Video link: Maroon 5!



2 comments:
Bestnye!!,kte yg membaca pon jadi eksited skali!:D
haha yay! Memang best gilaa pun :D
Post a Comment